fredag 15 oktober 2010

Andra sidan Paradiset.

Vad betyder det då? Är inte allt Guld som glimmar?

Har inte vissa människor bara tur och får allt serverat på silverfat?

Nähä?

Händer det verkligen vanliga mänskliga skitsaker i det Lindska huset?

Varför får vi aldrig höra om det då?

Affirmationer och positiv fokus, vad är det?

Jo jag kan berätta att det händer jordsliga världsliga skitsaker även hos oss i det Lindska huset, men då jag starkt ogillar att gnälla, att klaga, att fokusera på SKIT så sammanfattar jag skiten i ett inlägg så kan jag släppa det sen.

:-D

Morgonstund har guld i mun, eller i alla fall kaffe.

Om jag har tur.

Min morgonstund är helig. Minst en timme vill jag ha. för att slösurfa och dricka mitt kaffe. Ifred. Jag kan tom. tänka mig att gå upp någon timme tidigare, MITT i natten om så ska vara, om jag ändå kunde få min stund för mig själv.

Men icke.

En liten Edith vaknar bara man fiser numera på morgonen så det är bara vackert att ta med henne ner. Och då kan jag garantera att någon lugn stund blir det INTE.

För någon som kan jävlas så mycket som Edith under just denna stund, ja det skulle väl tillskrivas hennes far iså fall. Något har dom ju gemensamt och nej jag skojar ej.

Jag iakktager hur hon lägger upp planer för att rubba mitt lugn, ser hur hon strategiskt gör dramer, skapar Drama för att jag MÅSTE slita mitt fokus från kaffet, samma jävla visa varje morgon. Alltid. Inte en endaste sekund lugn. alls.

Jag ignorerar så gptt det går men när nästan ALLT på storarumsbordet är sönderslaget, allt i soffan omkullvräkt, allt toapapper utrullat och så mycket som möjligt i det lilla huset runtkastat, toaborsten använd till precis allt, och som sista, pricken över i:et, mitt kaffe nervält från sin plats och utspillt precis överallt, då går det sista tåget hem från min hjärna, då är jag nära en jävla blackout kan jag lova.

Hon får uppmärksamhet den här damen, till tusen och det ÄR inte särskilt jobbigt att tillfredställa hennes behov, hon blir sedd, typ alltid, förutom, just denna timmen då jag, i lugn vill ha och dricka mitt kaffe.

Just nu har hon skrikit okontrollerat i 20 minuter. Uppmärksamhet eller ej. Det går inte att kommunicera.

Jag plockar under denna morgons misär efter hennes röjning. Då blir hon nöjd. tyst. och nästan slappnar av.

Det är inget krig och jag tänker inte de det som något krig men denna timme, är Min, om än aldrig ensam, så är det MIN och jag ger mig aldrig på den punkten, never.

Trotsen och hennes ångest över att ej synas till tusen procent under denna morgonceremoni får helt enkelt övas in succesivt, för jag ger henne precis allt i övrigt så denna lilla krigerska får utkämpa sitt krig själv, jag ignorerar, låter det passera och precis, exakt när hon lugnar ner sig, så sätter jag min kaffekopp ifrån mig. Tar henne i famnen och myser, kelar, sjunger.

Kanske hon kopplar en dag, kanske hon håller fast sin totala tjurighet precis som en viss föregångare till henne och han är ju snart 45. Kanske hoppet är ute. men mitt kaffe ska jag banne mig ha ifred!

I mitt sovrum finns en vask. Tanken att fixa mitt kaffe därinne på morgonen har slagit mig, men då kan jag inte gå på toa först, och det vill jag innan kaffet. Dessutom är huset så litet så att ALLT hörs i alla rum.

Sen har vi dom här sjusovarna. Vet ni, dom ser ut som en blandning mellan råttor och ekorrar, ganska söta men jävligt billiga när dom gnagar nötter nätterna igenom. Enda trösten just nu är att dom SKA gå i dvala och hålla käften fram tills Maj, gissa om vi längtar.

Fråga mig inte varför vi ska behöva stå ut med dom i huset alls, men nejdå, här bekämpas inga djur på skadlig väg.

Joho det kan jag lova att det görs. En Husspindel stor som en handflata fick sig en omgång ända in i nästa Dimension igår, väljer man vårt storarum som skådeplats ska man ha klart för sig att man är fritt villebråd. Det kostade en pocketbok, en tung sådan men död var han snart det äckliga krypet.

Tja, det var väl dagens ranson av gnäll, i övrigt är ju allt så jävla pittoreskt att man får krupp, nästan romantiskt, och jag bara undrar, var fan är alla Män?

Va?

Här sitter två superpinglor, levererade o klara från Kalla norden och inte en jävel är intresserad?

Skärpning!!

God Lördag Alla!

Och förresten, jag glömde, vi har ingen Tv. Och ja det är SKIT. Och att streama något från Sverige är LÖNLÖST för det går INTE.

Gah!


!

3 kommentarer:

  1. Haha! Varför känner jag igen detta!

    Vad är det för en Ängel som kommit in i ditt liv? och vad har hon för Gåva med till dig?

    Här är det klar och tydlig kommunikation + Kärlek som gäller, tror jag... jaja, jag vet att det inte fungerar... inte alltid. Men googla på NVC och Giraffspråk om du inte vet vad det är, kanske hittar du verktygen för att kunna ta emot Gåvan där. För helt säker är jag, en Ängel är hon och en gåva är det hon ger dig! Bara upp till dig att finna den och ta emot den.

    Kramar till dig och din morgonstund

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart inlägg!! Haha , vilken liten busunge du har!!
    Kram på er
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Raraste Vän!
    Jag saknar dig så mycket ska du veta!
    Gick här för mig själv och muttrade med tårarna rinnandes för jaghar så jädrans ont... Och det finns EN person som har lyckats minska min smärta. Och ta bort den.
    Du.

    Du är långt borta.
    Men jag önskar dig allt gott Du vackra Människa!!!
    Krama om den lilla Fröken Diktator från mig!! Kram Mie.

    SvaraRadera