lördag 9 oktober 2010

Lördagen dådå.

Love All you need. Love is all you need.

:-)

Visst är det så!

Inte för att det hade med resten av inlägget att göra, i princip men visst var det fint ;))

Idag har det varit storstädning på farmen.

en fullkomligt underbart strålande dag med upp till 30 grader och Lunch ute med grannar o besökare. Ny häst har anlänt och gården fått en ansiktslyftning.

Tyskarna är måna om sina pinaler, en uppfräshning här är inte som där hemma, nej, här är det stora artilleriet när något är på g. Fint ska det vara och en Invigning vankas ju.



Malin passar på att njuta av Oktobervädret, vi har det verkligen ljuvligt! Som en långdragen semester med lite jobb när det behagar, men idag blev det dubbelt upp för Östersundskan, Min nacke och rygg har låst sig, totalt fullkomligt.


Vattna ridhuset i nära 2 timmar föll altså på Malins lott. vi har strandsand som ska genomdränkas 2 ggr om året.


Och mitt i allt så anlände Classic, vår fina nya påg.



Gödselstacken skulle tömmas och allt runtom rensas och putsas..stora stallet tvättas och boxarna oljas...


Även den lotten föll på Malin...



Edith roade sig mest hela dagen...



Hyresvärden hade Biologilektion, jo jag tackar jag, dessa små kräken bor i Gödselstacken. Det är blivande jätteskalbaggar. Söta va? (Dom har sådana i Östersund också har jag lärt mig idag)



Tyskt stall, Tysk Beer. Såklart, alltid.



Vart man än vänder sig här finns något fint att vila ögonen på :-)


Edith fick en kvast av Loui och i sluskedet av skitjobbet tyckte hon det var dax att visa att hon också kunde hjälpa till ;))



Edith njuter av tillvaron, gemenskapen, värmen, lekfullheten, all utevistelse, sammankopplingen med djur människor och natur, det är härligt att se henne stråla :-)
Nu har vi käkat middag, Matkoman har inträtt och horisontal-läget med ryggskottet som bästa vän är ett faktum. Svamp-pasta var dagens goda gärning, mycket annat än det och att fota med min Iphone har det inte blivit av idag, men nån skulle ju göra det.
God Lördagskväll!
:-)










1 kommentar:

  1. Underbart!
    Så mkt glädje du förmedlar, och ett par fantastiska bilder.
    Tack! =)

    SvaraRadera