torsdag 18 november 2010

Cykler

Godmorgon! Det är Vår.

Har hon inte fått sitt Kaffe tänker du nu :-)

För mig är det Vår..

Det är Gryning, Morgon..och allt börjar vakna, spira, leva.

Jag talar om Tid och Cykler.

Tid har jag aldrig varit sådär vän av, Tiden lärde jag mig tidigt i livet att styra och manipulera, såklart med bekostnad på något annat i slutändan, men lärde mig också att Cykler däremot, det är Moder Naturs naturliga förhållningssätt till tid och tidens ursprungliga faktum som det är byggt av, så såklart, analystokig som jag är, gick jag till Orsaken för att förstå verkan :-)

Cykler styr och Manipulerar man ej. Då får man en Tsunami. Och vem vill det.

Jag delade tidigt i livet in Dygnet i Cykler.

Natten är Vinter.

Gryning och Morgon är Vår.

Dagen är Sommar.

Kvällen och Skymningen är Höst.

Vintern..

Sovstadiet. Drömstadiet. Lärostadiet. När allt kan vila, tryggt, i vetskapen om att nu finns tid för det.

Våren...

När lusten vaknar, liv spirar, energin får en omstart, allt sätts igång, Organen nystartar och Hjärnan likaså.

Sommaren...

När allt skapat växer och utvecklas, förevisas uppvisas. Resultat!

Hösten...

Tid för eftertänksamhet, kontlemptaion, lugn, att stänga butiken, gå hem, umgås i stillhet, att Vara.


Låter det bakvänt för dig?

Jag har studerat det i många Coachningar, just det här med dygnsrytmen och upptäcker numera snart att de flesta som inte mår bra med sitt Liv har skeva Cykler och ibland till och med tvärtom Moder Naturs rekommendation, låtit Vår och Höst byta plats.

Detta kanske kan vara en liten hjälp eller fingervisning för er som undrar vad man kan göra för att må lite bättre :-)

Lägg om ert dygn lite och se om det kan vara till hjälp!

Ha en Fin Fredag Alla! Jag är själv lite nedstämd men det kan man ju vara vilken årstid som helst.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar