onsdag 3 november 2010

Jajamen

Nu är det tidig Torsdag morgon.

Som vanligt har hunden katten mössen och hästen hållt mig vaken. Varför? För att jag är så dum att jag sover nere på soffan. Varför? För att mitt sovrum inte känns som hemma än. Varför? För att min Walk in Closet är utspridd över hela rummet och spindlarna har tagit över, jag är rädd att säga det, men de har vunnit första ronden.

Andra ronden införs om 2 veckor.

När jag bringar med mig, inte bara Kaviar, från Sverige..utan RADAR.

Ja så då kör vi hem idag. Från Hemma. det är ok att ha två hem. Jag tänker på Lyan som en sommarstuga. Fast vinter dådå. Om ni förstår.

Igår invigdes stallpuben lite light. Folk börjar strömma in om kvällarna, det sociala livet utökas och runt det vackra bordet samlas skratt och högtidlig Hästfilosofi. Det är nästan så att jag ej tror att det är sant. Men när jag såg disken på vasken nyss visste jag precis hur sant det var.

Jag har ett socialt liv och det kommer bara att fortsätta och bli ännu trevligare för de som jag omges av har precis samma önskningar och filosofi som jag, vad det gäller denna gård.

Stallpuben är ett gammalt rum som gjorts fint i och piffats upp med diverse möbler och nu är det snart riktigt hemtrevligt, så fint och varmt att vi kan ha kurser därinne, i alla fall för en 10 - pers - grupp. Inte illa.

Och ridhuset precis framför ögonen där det bara är att avnjuta god ridning och ja såklart, lite mindre god sådan men man kan ju inte få allt *s*

Hyresvärden sa igår att detta blir byns nya samlingspunkt, var så säker :-D

Jag önskar mig ett trinettkök dit tills dess!

I alla fall är invigningsfesten den stora grejen just nu, runt 200 pers väntas och förberedelserna är oändliga. Utan mina Hyresvärdar och vänner hade det blivit en varm korv med bröd. Det blir det nu också förstås men i en annan kvalitet om man säger så. Skillnaden kan likställas med sandkorn och Himalaya.

Så medan de planerade vem som ska grilla Bratwursten igår så satt jag bara o studerade dem allihop, vänner sen många år, kändisar, nykläckta ryttare, barn, Katoliker, Evangelister, Spiritualister, Sadelmästare, ryttarna och alla däremellan. Som från en annan Dimension med en lucka att öppna och titta in i deras liv ifrån...för att konstatera..

Jag är.

Jag är en av dem jag är en av denna församling jag är i den gemenskap jag önskat mig att få vara i sedan jag kunde se skillnade på en häst och en sparv.

Och det är bara början.

Och livet är ju ganska kul :-)

Men nej nu ska jag packa ihop mig och Edith o dra Norröver, hoppas vi ses snart kära familj o vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar