fredag 26 november 2010

Lördag

Lördag i Bayern. Ganska kallt om jag får tro hur det ser ut när jag skådar genom fönstret.

Om en vecka är jag på väg hem till Sverige. Till min älskade gos, till världens finaste M o I, till SVENSK MAT och en massa annat, men också till snökaos har jag förstått.

Vi har bara lite puder på backen. Jag kallar det snö. Malin säger att jag är korkad. Hon är från Norrland. Vi har helt enkelt olika perspektiv *s*

Något vi också har är råttor.

Inte sådana där uppstoppade små söta plyshdjur.

Nej, stora smällfeta Bruna råttor på 50-60 cm inkl. svansen. Malin älskar Råttor. Om man får tro hennes förtjusande skrik när de tittar på henne.

Vi bor på en gammal gård. Här bedrevs sågmölle-verksamhet fram tills ca 40 år sedan. vatten och kanaler ringlar sig över hela gården i olika slingor. Utanför vårt hus rinner bäcken tätt.

Där det finns råttor finns inga möss.

FEL.

Vi har jävligt mkt möss. Också. Och sjusovare i hustaket som inte fattat att det står på Wikipeida att de ska ha gått i Ide. samt rovfåglar som lurar på råttorna. Men som Rovfågel hade jag nog tagit mig en funderare över om jag verkligen skulle fånga de där råttorna. Storleken Har betydelse!

Edith är fortfarande krasslig. 4 veckor nu. riktigt trist för det blir inget hästande för mig. Dock så mkt mer gjort på insidan förstås, så nu har vi ju mysig Adventstämning här :-)

Idag är det som sagt Lördag, vi måste passa på att handla för i morgon är allt stängt ju...

Igår hade vi en av Hästägagarna inne på en pratstund, hon berättade lite om datumen och hur man firar Jul i Tyskland, jag hade ju lite koll men inte fullt ut. den 6:e firar man en massa med barnen och ger presenter till de man tycker om. Ok sa Malin o ja i en kör, vad skönt att just det kriteriet förelåg så slipper Vi ge presenter till varandra *s*

Ja, dax att starta dagen, och Nej, vi har ej varit på Skype på hela veckan, Vi har inte haft någon som helst energi...

Kram kram!!!

1 kommentar: